eqa

snow

Followers

Saturday, February 23, 2013

Steamboat Pulau Duyung Kuala Terengganu

Assalamualaikum....

Sape kat sini pernah makan steambot??? korang makan kat mana ye?? kalau kat kuala terengganu ni famous dekat Pulau Duyung... 
 1st time datang sini dan hampir je sesat, akhirnya lepas tanya org2 kat situ... berjaya juga sampai...

YEAHHH... kami dah sampai, anda bila lagi???

ada udang, sotong, ayam, daging, sayur, brg mcm yong tau foo n maggie..
Jom makan steamboat...

yang pergi cuma kami berempat, aku, romate (eqa &ida), cik eda... naik kereta viva yang disewa.. nasib ada lagi kereta...
 

kami dah sampai sini.....


sampai je cafe steamboat hampir pukul 7 mlm. jadi,  kami terus pesan makanan dan reserve meja awal2... Kami akan makan pada pukul 8 mlm... 

ni dia kedainya....

D' GANU STEAMBOAT CAFE 2IN 1
lepas buat pesanan kami pergi berposing2 dulu.... pemandangan yang sangat cantik... nak tengok gambar.....????

ni dia...

kami 1 romate...

ada kapal besar kat belakang tu....



kami lagi..

ni dekat kawasan jeti... ada bau ikan...

dah abis posing2 dekat jeti... kami cari tempat untuk solat.... tak perlu risau...masjid dekat je dengan kedai makan ni....

keluar je dari kawasan steamboat cafe, pandang kanan...
 ni la dia masjid kat kawasan ni...


sebelum masuk masjid, sempat lagi tu....

 masa untuk makan.....

1set ni -RM30....

 ada disediakan sekali butter untuk grill, sos cili n sos blackpepper...


kena makan cepat2 ada lagi orang tunggu nak makan tu...


macam makan sorang pula...


kena masak sendiri...

boleh grill n msuk terus dalam sup tom yam tu....
jangan makan sampai hangit udah le, tebalik2 kan sikit... ada penyepit kat situ ye...
kenyangnya.... licin... cuma maggie je tak abis.... dah makan dengan nasi, makan maggie mmag la tak abis kan... len kali minta tak nak maggie... sebab harga die asing... 2 maggie-RM2...
masing2 dah kekenyangan...

 tak de la mahal sangat kat sini... semua yang kami makan dalam RM50... ok la tu kan.... 

lepas makan... kami pergi bersiar2....

tangkap gambar sebagai kenangan....


singgah sini untuk ambil gambar je....heheee....
jalan2 lagi ke bandaraya warisan pesisir air.. tau ke kat mana.... belakang pasar payang je.. kih2.....



 ada je jual makanan....
ni dia model kedai ni...

jangan marah ye romate ku......

cantik kan ros merah saya...

sampai ke sini.... bukan sekadar jalan... de aktiviti lain kami buat...

ni dia...
apa nama kereta ni.... siapa tahu boleh bagi tau....

naik berdua... -RM20

 OK.... dah malam... eh... baru perasan malam eh.... ok... masa untuk pulang ke tempat asal... asrama UMT... hehee... nak pulang kan kereta.... sampa disini sahaja..... sesiapa yang ada cadangan
tempat menarik kat kuala terengganu boleh la bagi tahu.... lagi setahun je kat sini....
bye.....





8 comments:

  1. Ooo ; najihah owang ganu ~ Tapi baru tahu steamboat ada jual kat ganu ; huhuhu ; ketinggalan sokmo :)))))

    nurulnajihahadam.blogspot.com
    [ keep in touch yaaa ;) ]

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah... org melaka dah g dulu steamboat ni.... bangga kejap.... ada je... rasa ada lagi 1 tempat pn famous... tapi lupa kat mana... kalau rasa nak makan boleh la datang... tempat makan mana lagi kat ganu ni yang best.. boleh suggest...

      Delete
  2. Hamboiii...enjoy sakan seromate ni yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... sekali sekala keluar bersama... mmg enjoy la..

      Delete
  3. alahaiiii jauhnya....alamatnye memang tak sampai la kila kat sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana tau 1 hari nanti kila dtg ke pntai timur.. boleh je g.. heheee...

      Delete
  4. Replies
    1. ye ke.... duk ganu eh.... hehe....

      Delete

There was an error in this gadget