eqa

snow

Followers

Wednesday, February 20, 2013

Sotong Celup Tepung kat Pantai teluk ketapang....

Assalamualaikum.... 

Hari ni sibuk nak update blog lagi... masih relex2 lagi, assignment pun tak ada lagi... nanti dah buzy memang bersawang la blog ni... terbiar macam dah tak bertuan.. haha...
Terengganu memang tak boleh dipisahkan dengan keropok lekor... dan dekat kuala Terengganu ni memang tak boleh dipisahkan dengan sotong celup tepungnya... 
semalam aku sempat lagi singgah makan sotong celup tepung kat pantai teluk ketapang... tempat yang famous dengan makanan celup2 ni... apa je nak.. udang, ikan...sotong dah tentu la kan... semua nya kalau boleh nak dicelupkan... hehe... aku biasa akan order sotong celup tepung la... harga standard semua kedai.... 1 piring RM5... Mahal tak korang rasa... ok la kan... bagi aku mahal sikit... tapi positif2... sotong mahal kot... seciput je pun dalam pinggan... nak makan punya pasal beli juga la..

Petang2 memang best keluar ke pantai kan.. makan angin laut... eh... bukan... sedut angin laut... lepas tu boleh la menjamu selera.... ada banyak kedai sepanjang jalan tu... aku singgah salah satu dari kedai tu... ingat nak dinner sekali tapi kat kedai tu memang la tak de makanan yang berat2... semuanya goreng2 tepung.. termasuk la nangka celup tepung... korang pernah makan.... ok... aku tak pernah dengar pun sebelum ni.... try la... selalu makan cempedak goreng je...
ok... dah... malas nak membebel panjang... kita tengok gambar pulak...



sotong celup tepung RM5 + Keropok lekor RM1..
makan sotong celup tepung ni dengan cili pencicah... sepesen je rasa nye kalau pergi kedai mana2 pun... resepi sama le tu...
pe2 je la, janji makan....
Ni kira makan petang la ni.... aku pikir tak kenyang la makan ni je... upenye lepas kena penangan ABC lagi boleh kenyang dah... balik bilik tak yah makan lagi....

ni dia ABC....

ABC-RM2.50
 Menarik tak korang tengok ABC ni?? ada macam2 warna... kat terengganu ni memang kebanyakan kedai akan buat ABC warna warni.... aku memang suka try... kira ni special sikit la... ada Ice cream lagi tu.... harga pun berpatutan...


aku dan yana....

haaa..... ni la peneman aku kemana-mana... kami suka merempit.... betul tak yana??? hehe..... tak la... bawak motor je jalan-jalan... sebab tu dalam gambar berdua je.... hee...  kami pemandu berhemah tau.... bawak 40km/h je.... bohong2...
 gambar bawah ni masa kat tepi pantai.... laut cina selatan.... lautnye dalam dan memang tak sesuai untuk mandi manda.. tapi pernah je nampak orang mandi.... dah xpert la tu berenang... aku yang duk dekat dengan pantai selat melaka pun memang dah lama tak mandi laut..... ni pulak kat laut yng dalam ni... alamat tak timbul la.... ok... abaikan... 
  

tayang muka sikit... hehee..... abaikan kami...
sekian sahaja.... daa......

No comments:

Post a Comment