eqa

snow

Followers

Sunday, April 21, 2013

Hobi Saya dulu suka kumpul Duit syiling dan duit kertas lama.... TAPI sekarang......

Assalamualaikum....

Sambil-sambil buat report pemprosesan dan pengawetan tetibe je aku teringat kat barang aku yang dah hilang.... sedih awak.... sedih2.... saya paling tak suka kalau barang saya hilang... So, jangan la amik barang saya atau curi barang saya.... pinjam tak pe ye.... tapi, kadang-kadang Allah nak uji kesabaran kita. dia ambil apa yang diberi kat kita... adehhhhh..... tapi masalahnya saya tak puas hati dengan orang yang ambil barang saya tu la.... tak puas hati laaaaa...... sakit hati saya tau....

sampai hati awak buat saya macam ni.... tu yang saya tak boleh terima... :)

ape benda nye yang hilang sampai aku tak puas hati tu....?????

ni dia....

duit2 syiling, duit2 kertas lama yang aku kumpul.... dari sekolah lagi kot... 
tu pun nak ambil ke...... bukan tu je, awak juga dah ambil cincin batu mak saya... yang saya simpan... sampainye hati awak....

kalau saya tau awak yang ambil..... awak ingat saya nak maaf kan awak.... aikkkkk....
ok2... saya maafkan awak.... tapi awak tau tak mencuri tu berdosa... hukum allah sape yang mencuri kena potong tangan tau...

awak tau tak saya tak sempat pun nak ambl gambar duit2 syiling dan duit kertas lama saya tu....

bila saya tau duit2 lama saya hilang, saya menitiskan air mata awak.... 
awak tau tak betapa lembutnya hati saya... eh... mesti awak tak pernak pegang hati saya kan... kalau boleh pegang pun saya tak bagi awak pegang hati saya.... selagi awak tak berubah, jangan harap saya nak respect awak... awak faham tak.....????? eh.... awak baca ke blog saya... mesti tak baca kan...
awak tu sape nak baca blog saya..... 

erm..... 

memang la duit2 lama tu tak bernilai.... tapi bernilai bagi saya.... 

korang pernah dengar tak orang kumpul duit2 lama???? mesti ada kan... tengok betapa bernilainya duit tu.....

aku tak sempat pun nak susun duit2 lama aku tu dalam album tau.... dah ada yang curi...

antara duit yang aku  ada, korang ingat tak duit seringgit lama...

seringgit lama.....
ni dia, korang ada simpan tak... sebenarnya aku ada beberapa keping... sekarang tinggal sekeping je.... macam mana nak tunjuk kat anak cucu nanti duit2 lama ni kalau satu pun tak simpan.....

yang ni masih ada sekeping... sebab saya simpan tempat lain...


aku simpan semua duit2 lama dan dari negara lain tu kat dalam angpau raya je pun... sebab tak de la banyak sangat.... tapi ada la beberapa keping duit kan.... tak la bernilai sangat bila tukar ke duit malaysia.... tapi dah nama nya hobi.... aku memang suka kumpul....

antara koleksi duit dari negara lain, singapura, china, indonesia, arab dan len2... aku pun dah lupa... 

duit2 tu pun ada yang orang bagi, ada juga yang aku jumpa tepi2 jalan je.... 

sebab saya tak puas hati, sebab ada yang sanggup mencuri.... awak ni orang jenis apa ye....
sebenarnya saya tak tau pun sapa yang curi duit saya... tapi saya ada agak seseorang.... saya buat tak tau je... tak nak panjang kan cerita....  ok... kalau orang yang mencuri barang saya tu baca pun saya tak kisah... sapa yang makan cili dia la yang rasa pedasnya.... biar saya je tau sape orang tu... uhuk2.... ade yang terasa ke.... kalau terasa sila pulang kan barang saya..... 

ok... sampai sini je....

erm.... tak de rezeki.... redho je la.... 
lepas ni sesiapa yang nak bagi duit2 lama kat aku, aku alu2 kan la.... hehee.....


 


2 comments:

  1. Salam,

    Sedihnya...terbayang pula macam mana saya rasa kalau syiling-syiling error yang saya kumpul selama ini hilang(lebih-lebih lagi syiling itu dicari sendiri tanpa beli).... Hari tu tersilap letak sekeping syiling multiple die clash pun dah rasa sebak. Syiling tu memang susah nak dapat. Cubalah kumpul syiling error dan key date's pula...masih belum terlambat sebelum syiling siri pertama dan kedua ditarik balik oleh BNM. Memang seronok sangat hobi ni.. ada yang kata "RAJA KEPADA HOBI".. Sudi-sudikanlah ke blog saya tentang syiling....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam... terima kasih sebab singgah.... awak pun pengumpul syiling juga ye.... nanti sy singgah blog awak ye.....

      Delete

There was an error in this gadget