eqa

snow

Followers

Sunday, December 22, 2013

Ketika hati sunyi..

Assalamualaikum..




Hati mula sunyi bila diri rasa kesenyunyian..
Tiada gelak ketawa, bual bicara dari sahabat atau keluarga..
Sunyi...
Mungkin kah ini tanda aku tidak bisa hidup keseorangan??


mungkin..
 
Hati berbicara, mungkin sahabat mu sedang sibuk..
Sabarlah wahai diri.. 
Tapi hati ini tetap sunyi bila bersendirian..


Aku ingin berbual bicara dengan keluarga ku..
apakan daya mereka sibuk uruskan kerja..
Aku tidak kisah..
Tanggungjawab mesti dilaksanakan..

mungkin..

Aku rindu dengan mereka..
Diri ini kena mengerti tugas masing-masing..
Tak perlu berkecil hati..



Tapi diri ini tetap sunyi..
Titisan air mata mula membasahi pipi..
Kenapa aku menangis..
Aku kena kuat..

Mana mungkin mereka melupakan ku..

Ya ALLAH..

Adakah aku lupa yang aku masih punyi mu..


Ya ALLAH..
Engkau lah tempat mengadu, tempat meluahkan segala isi hati ku..
Ya ALLAH...
 Aku masih ada engkau disisiku..

Yang pasti..

Aku tidak seseorangan...

Rasa lebih tenang bila ALLAH berada bersama ku.. 


ALHAMDULILLAH...

 

No comments:

Post a Comment